Help, mijn postcode is niet bekend bij LVCNET

 



Bij de klantenservice van LVCNET komen steeds meer telefoontjes en e-mails binnen van bezorgde inwoners. Ze zijn bezorgd omdat ze zich nog niet kunnen inschrijven voor glasvezel omdat hun postcode, in combinatie met het huisnummer, niet bij ons of de provider bekend is. Wat is er aan de hand?




Tijdens de glasvezelcampagne waren verschillende inwoners een huis aan het bouwen of stonden op het punt daarmee te beginnen. Anderen hadden net bouwgrond gekocht waarop hun paleisje gaat verrijzen. Ook zien we dat er mantelzorgwoningen in tuinen gebouwd worden en waar nu glasvezel gewenst is. Ondertussen is dit een behoorlijke groep geworden die wel willen inschrijven voor glasvezel, maar dat niet kunnen omdat hun postcode nog niet in ons systeem zit. Wanneer zij zich nu willen inschrijven bij een provider, krijgen ze te horen dat hun postcode in combinatie met het nieuwe huisnummer niet bestaat. Inschrijven lukt dan niet.




Wat nu?
Zoals jullie weten is de netwerkexploitant druk bezig de financiering af te ronden om vervolgens eind dit jaar te starten met de aanleg. De aannemer heeft al bij de gemeentes geïnformeerd of er nog nieuwbouwprojecten zijn die in de komende vijf jaar worden afgerond. Want ook die adressen willen we aansluiten op het glasvezelnetwerk. Of in ieder geval de wijkcentrales erop voorbereiden zodat we geen capaciteit te kort komen voor toekomstige uitbreidingen.




Wat moet je doen als jouw postcode en huisnummer niet in het systeem staat? Het advies is even te wachten tot je via de media of onze nieuwsbrief hoort dat de uitrol van start gaat. Samen met de aannemer en de providers zorgen we er dan voor dat alle postcodes aan het systeem zijn toegevoegd. Je kunt je dan nog inschrijven tegen de voordelige tarieven zoals die nu nog gelden. Geen probleem.